Medlemsprofiler Se alle
I fokus: emballage
Emballage har vist sig at være en nøglefaktor i virksomheders arbejde med at reducere CO2 og affald. Temaet viser eksempler på, hvordan virksomheder kan arbejde med både reduktion og genanvendelse, hvilke redskaber, man kan bruge, og hvor der skal sættes ind i forhold til barrierer.
Klima, miljø og energi

Brødrene Dahl fjerner konventionel plastik
Brødrene Dahl løfter nu sløret for en grøn omstilling af sine lagre, som vil spare klimaet for, hvad der svarer til 2.800 lastbiler fyldt med CO2 om året.
Klima, miljø og energi

Salling Group og Driscoll’s tester pap-emballage
Hvert år smider hver eneste dansker 27 kilo plastik direkte i affaldsspanden derhjemme. Det er de ikke glade for, og Danmark bliver derfor testland for ny emballage til bær.
Klima, miljø og energi

En omkalfatring af den danske affalds- og ressourcesektor?
Klimaplanen for affald og cirkulær økonomi medfører store forandringer, og DAKOFA har lagt et program, som skal hjælpe alle med at få overblik.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lovgivning og forbrugerkrav er et meget stærkt makkerskab
Der stilles nye krav til emballage fra både politisk hold og markedet. Det er en situation alle, der bruger emballage, må forholde sig til. Det handler om affald, udviklingssamarbejder og nye materialer.
Klima, miljø og energi

Lidl skærer ned på plastik: Gør hjemmet rent med god samvittighed
Lidl introducerer en ny beholder til rengøringsmidler, som er lavet af 100 % genanvendt plastik. Beholderen kan anvendes igen og igen i kombination med de tilhørende rengøringstabs. Det gavner miljøet, medfører mindre transport og er billigere for forbrugerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Dove er på vej mod 100 procent genanvendt plast
Dove er i gang med at udskifte foreløbigt 60 procent af deres emballage til genbrugsplast. Det kan måske samtidig hjælpe frustrerede forbrugere, der synes plast er svært at sortere.
Klima, miljø og energi
LIDL SÆTTER SKUB I LANDSDÆKKENDE SKRALDEINDSAMLING
Lørdag d. 19. september løber World Cleanup Day atter af stablen, hvor frivillige samles over hele Danmark for at indsamle skrald i naturen. Indsamlingerne er for andet år i træk organiseret af ungdomsnetværket JCI med Lidl som hovedsponsor.
Indhold fra partner