Medlemsprofiler Se alle
Landbrug & Fødevarer
Kommunikation

Staten bevilger hvert år støtte til kampagner, der skal fremme animalske produkter
Når staten hvert år poster penge i fonde, der bruger midler til at markedsføre kød- og mejeriprodukter stemmer det ringe overens med regeringens nye officielle kostråd.
Klima, miljø og energi

Better Energy lancerer ny type solcellepark til lavbundsjorder
I Vordingborg Kommune anlægger energiselskabet Better Energy et nyt pilotprojekt. Den kommende solcellepark bygges på et kulstofrigt lavbundsareal og skal vise, at solcelleparker kan bygges ovenpå lavbundsarealer i fremtiden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Initiate a green transition with sustainable products and solutions from the Danish food cluster
Sustainability plays a continuously important role when doing business abroad. According to a new analysis by the public-private Danish partnership Food Nation, 44% of the surveyed decision makers in the agriculture and food industry mean that sustainabil
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Skal Danmark sætte sit aftryk på CSR i landbruget?
Nu begynder udviklingen af en international guide inden for bæredygtig udvikling og social ansvarlighed specifikt til landbruget. Alle med interesse og viden på området kan få indflydelse på udviklingen af guiden.
Indhold fra partner
Kommunikation

Greenpeace vil have stoppet markedsføring af kød
Klimarådet anbefaler en reduktion på 65 procent i danskernes kødforbrug. Greenpeace kommer med tre bud på tiltag.
Klima, miljø og energi

Ny bevægelsen vil gøre mælkeindustrien mere bæredygtig
Dyrevelfærd, klima og biodiversitet skal længere op på dagsordenen, mener Naturmælk, som har taget initiativ til Mælkebevægelsen.
Menneskerettigheder

Ny statusopgørelse på etisk handel
Den 25. april lancerer Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) rapporten State of Ethical Trading, som tager temperaturen på etisk handel i Danmark. Igen i år ses et stigende fokus på ansvarlighed i dansk erhvervsliv, med skærpet fokus på FNs Verdensmål.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Timm Vladimir melder sig ind i kampen mod madspild
Når REFOOD mærket den 1. juni stiftes som en forening, bliver det med deltagelse fra en sand madentusiast. Tv-vært og kok Timm Vladimir har stort fokus på bæredygtighed og madkundskab i sit eget koncept Timm Vladimirs Køkken.
Indhold fra partner