10.06.2020 | Strategi & ledelse
Tæt dialog skal få leverandører med på ambitiøst mål
Energivirksomheden Ørsted vil have en CO2-neutral forsyningskæde i 2040, og det kan selskabet ikke gøre alene. Et tæt samarbejde med leverandørerne skal få dem til at tage målet til sig – det vil også sikre deres egen overlevelse, lyder det fra bæredygtighedsrådgiver Maria Virginia Dundas.
Ørsteds forsyningskæde skal være CO2-neutral, ikke mindst når det gælder opsætningen af nye vindmøller. Foto: Ørsted
Login med brugernavn/password eller Linkedin

Læs denne artikel — og alle andre på CSR.dk.
Få adgang nuStrategi & ledelse

Sådan kan virksomheder reagere på IPCC-rapporten
Udsigterne i FN-organets opsamlingsrapport er dystre. Hvad kan virksomheder gøre for at trække udviklingen i en bedre retning? Der er i hvert fald fem muligheder.
Klima, miljø og energi

Rapport: Op mod 44 procent af det træ, der fældes i Danmark, kan ikke spores
I den første rapport over Danmarks samlede forbrug af træ konkluderer forskere fra Københavns Universitet, at vi ikke ved, hvor næsten halvdelen af det træ, der fældes i Danmark, kommer fra. Og det er et problem, lyder det fra forskerne bag rapporten, da viden om vores træforbrug er vejen til mere bæredygtighed på området.
Klima, miljø og energi

Bankkollaps puster til transatlantisk antiklimakamp
I USA når kritikken af selskabers fokus på ESG nye højder, efter at Silicon Valley Bank for nylig lukkede dørene, og den amerikanske præsident var nødsaget til at nedlægge veto mod et anti-ESG-forslag.
Klima, miljø og energi
AP Pension vinker farvel til fossile virksomheder i investeringsporteføljen
73 virksomheder er ikke længere en del af AP Pensions investeringsaktiviteter – blandt andet Shell og Total.
Klima, miljø og energi

Energikoncern stopper med at sælge ”grøn strøm”
Danske Norlys vil ikke længere være en del af Forbrugerombudsmandens mærkningsordning for Grøn Strøm. ”Mærkningen giver ikke mere grøn strøm”, lyder forklaringen.
Kommunikation

EU melder ud om bindende anti-greenwashingkrav
EU's udgave af regler om vildledende markedsføring med grønne påstande lbekræfter den danske tilgang - og skruer op for dokumentationskravene.