Coronakrisen

Medarbejder

Elis’ ledere uddannes i at styrke medarbejdertrivslen under corona

Corona-krisen har på et øjeblik gjort lederrollen mere kompleks – og selvom mange ledere lige nu fokuserer mest på drift, er der et stigende behov for at fokusere på trivslen. Dét bliver Elis’ chefer nu uddannet til.

Indhold fra partner

Medarbejder

Arbejdsfordeling skaber jobsikkerhed hos Berendsens vaskerimedarbejdere

Nogle af de arbejdspladser, der har mistet kundeopgaver pga. sundhedskrisen, gør nu brug af arbejdsfordeling, så kollegaerne deler arbejdstimerne – og fridagene på dagpenge – ligeligt imellem sig. Det skaber ro og tryghed i hverdagen hos Berendsen.

Indhold fra partner

Kommunikation

Adfærd: Vil Coronakrisen blive en milepæl for bæredygtig forbrugeradfærd?

Coronakrisen har tydeliggjort konsekvenserne af vores handlinger for klimaet og giver stof til eftertanke i forhold til normer og rutiner. Men hvad betyder det for vores adfærd, når krisen klinger af? Kan vi fx forvente at se en mere bæredygtig forbrugeradfærd eller er vi vanedyr, der snart vender tilbage til de gamle rutiner?

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Sticks’n’Sushi: Coronakrisen har været en katalysator for bæredygtighed

I en hård krise blæser der alligevel positive vinde, mener fire danske virksomheder, der deltager i Verdensmål i Værdikæden – et nyt stort projekt, der har for øje at finde løsninger på den danske restaurationsbranches største bæredygtighedsudfordringer.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Der skal langt mere til end en coronakrise for at dæmme op for temperaturstigningerne, viser klimarapport

Selvom coronakrisen har betydet CO2-reduktioner, så er det langt fra nok til at opnå Parisaftalens klimamål.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Bæredygtighed og digitalisering skal få modebranchen tilbage på sporet

Spørger man modebranchen til råds, er der ingen tvivl om, hvor virksomhederne skal sætte ind for at have en fremtid: Bæredygtighed skal på agendaen.

0 kommentarer

Strategi & ledelse

Covid-19 har rusket op i branchens strategiske selvforståelse

Covid-19 har ikke kun været negativ for de danske mode- og tekstilvirksomheder. Den har nemlig givet et kærkomment frirum til at stoppe op og reflektere. Det har givet anledning til nogle interessante overvejelser om værdier og strategiske beslutninger, som en professor og forsker ved Aalborg Universitet folder ud i et igangværende studie. DM&T giver dig her de foreløbige konklusioner.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Axcelfuture vil afdække erhvervsperspektivet i den grønne omstilling

Axcelfuture vil med 500.000 kr. i støtte fra Nordea-fonden afdække, hvordan danske virksomheder kan få gavn af regeringens målsætning om at reducere CO2-udledningen med 70 procent frem mod 2030. Resultaterne forventes klar i november 2020.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere