Den bevidste virksomhed – findes den?
Den bevidste virksomhed – findes den? Og hvordan imødekommer man som virksomhed krav til ansvarligt forbrug og produktion i strategiplanen for 2019?
Verdensmål 12 handler om at virksomheder, kommuner, forbrugere og retailers skal gentænke ”Ansvarligt forbrug og produktion” og igangsætte nye bæredygtige initiativer.
Hos Circular har vi en markedsdrevet tilgang til bæredygtig forretningsudvikling og derfor satte vi os for at inspirere virksomheder til ”grøn omstilling” ud fra, at man som virksomhed skal være relevant for sine kunder nu og i fremtiden.
”Det er nyt at se flere og flere virksomheder, der både har et bæredygtigt mindset og en vilje, hvor man ikke kun snakker, men faktisk også er villige til at betale mere for bæredygtige løsninger", sådan siger én af virksomhederne i e-magasinet Vækst med omtanke #2”
Hvis kunderne ændrer værdigrundlag og skaber nye kriterier for deres indkøb, så skal man som eksisterende leverandør tilpasse sin strategi – og for 2019 er det lige nu! Både i de private større virksomheder og i kommunerne ændres indkøbspolitikker, der stilles store krav til miljømærkning af produkter, og serviceaftaler erstatter køb af individuelle produkter. Vi flytter i den grad fokus fra produktet til at bringe værdi til kunden – og både de cirkulære forretningsmodeller og digitale teknologier er eminente spillekort at trække og lade sig inspirere til at gentænke sin eksisterende forretning.
Du kan gratis downloade e-magasinet Vækst med omtanke #2: Den bevidste virksomhed her