14.11.2018  |  Strategi & ledelse

Den bevidste virksomhed – findes den?

Indhold fra partner Hvad er dette?

Den bevidste virksomhed – findes den? Og hvordan imødekommer man som virksomhed krav til ansvarligt forbrug og produktion i strategiplanen for 2019?

Verdensmål 12 handler om at virksomheder, kommuner, forbrugere og retailers skal gentænke ”Ansvarligt forbrug og produktion” og igangsætte nye bæredygtige initiativer.

Hos Circular har vi en markedsdrevet tilgang til bæredygtig forretningsudvikling og derfor satte vi os for at inspirere virksomheder til ”grøn omstilling” ud fra, at man som virksomhed skal være relevant for sine kunder nu og i fremtiden.

Det er nyt at se flere og flere virksomheder, der både har et bæredygtigt mindset og en vilje, hvor man ikke kun snakker, men faktisk også er villige til at betale mere for bæredygtige løsninger", sådan siger én af virksomhederne i e-magasinet Vækst med omtanke #2”

Hvis kunderne ændrer værdigrundlag og skaber nye kriterier for deres indkøb, så skal man som eksisterende leverandør tilpasse sin strategi – og for 2019 er det lige nu! Både i de private større virksomheder og i kommunerne ændres indkøbspolitikker, der stilles store krav til miljømærkning af produkter, og serviceaftaler erstatter køb af individuelle produkter. Vi flytter i den grad fokus fra produktet til at bringe værdi til kunden – og både de cirkulære forretningsmodeller og digitale teknologier er eminente spillekort at trække og lade sig inspirere til at gentænke sin eksisterende forretning.

Du kan gratis downloade e-magasinet Vækst med omtanke #2: Den bevidste virksomhed her

Mere fra Circular by Innovation Lab

Circular by Innovation Lab

https://innovationlab.dk/microcompany/circular-by-innovation-lab/

Circular by Innovation Lab er en konsulentvirksomhed, som hjælper virksomheder med at vækste med udgangspunkt i PEOPLE – PROFIT – PLANET. Vi kalder det VÆKST MED OMTANKE. Vi arbejder udfra en kundeorienteret tilgang (design thinking) og skaber Indsigt, koncepter og go-to-market strategier, som bringer værdi til kunderne, og det samfund som virksomheden også er en del af.Vi forstår, at…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere