Medlemsprofiler Se alle
Engagement
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Store klimaambitioner kræver, at alle virksomheder er med
Klimaengagementet er stort blandt danske virksomheder, men 30 pct. er endnu ikke kommet i gang med en klimaindsats. Det viser en ny stor undersøgelse, som Global Compact Network Denmark og Arla står bag. Stærke partnerskaber og politisk opbakning er nødvendigt for at få alle virksomheder med.
Indhold fra partner
Supply chain
Meget mere end kaffe
NGUVU gør det muligt for danske virksomheder at styrke kvindelige kaffebønder i Kenya gennem det daglige kaffeforbrug. Kaffekonceptet skaber ekstra engagement blandt medarbejderne, fordi de kan se den konkrete forskel, de bidrager til i Kenya.
Indhold fra partner
Supply chain

Mere end en julegave
Med 'Afrikakurven' kan virksomheder både give medarbejderne en lækker julegave og gøre en stor forskel for mange udsatte mennesker i Afrika.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Bæredygtige mødesteder skaber fællesskaber
Steder, som inviterer til afslapning, gode stunder og dialog på tværs, kan skabe muligheder for fællesskaber, hvor nye ideer opstår. Jyske Bank er initiativtager til NaboRum, hvor lokale projekter skal skabe et rum mellem naboer, der gør en forskel for miljøet og fællesskabet.
Indhold fra partner
Medarbejder

Rapport: Usikkert arbejdsmiljø i IT-industrien kalder på ægte engagement
Tvangsarbejde, massiv overtid og diskrimination er udbredte problemer på IT-industriens samlefabrikker. En mere socialt bæredygtig branche kræver en dedikeret indsats fra de forskellige brands, lyder det i rapport fra TCO Development.
Supply chain

Skal firmajulegaven gøre en forskel?
Med Afrikakurven kan virksomheder både give medarbejderne en lækker julegave og gøre en stor forskel for udsatte mennesker i Afrika.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Is corporate activism just a sales booster and brand builder?
By taking a clear stand on an important social issue, Call me is one of the few Danish examples of successful corporate activism. But is it just a marketing gimmick? Get important do's & don'ts from former Call me CEO Hanne Lindblad.
Indhold fra partner