11.06.2015 | Kommunikation
H&M og Unicef hjælper børn til at hjælpe andre børn
H&M Conscious Foundation og Unicef er gået sammen om en kampagne, hvor børn i hele verden kan være med til at hjælpe udsatte børn ved hjælp af en tegning.
Hver gang et barn uploader en tegning af sine fremtidsdrømme på unicoins.org, donerer H&M Conscious Foundation skoleudstyr til et barn, der har brug for det.
H&M Conscious Foundation lancerer sammen med Unicef en ny kampagne, der skal hjælpe nogle af verdens mest udsatte børn.
Læs også: H&M vil have 80 procent bæredygtig energi
Gennem den nye kampagne får børn verden over mulighed for at hjælpe andre børn ved at tegne en tegning af deres fremtidsdrømme og uploade den på www.unicoins.org. Hver uploadet tegning udløser en fiktiv mønt en Unicoin, som H&M Conscious Foundation ombytter til et kladdehæfte og en blyant til et barn, der har brug for hjælp.
Med projektet støtter H&M Conscious Foundation Unicefs arbejde med at skabe opmærksomhed omkring vigtigheden af børns udvikling og læring, samtidig med at de giver andre børn mulighed for at hjælpe de udsatte børn:
Alle børn har en ting til fælles; evnen til at drømme. Ved at dele børnetegninger på unicoins.org kan vi hjælpe flere børn med at nå deres fulde læringspotentiale, så de kan skabe en bedre fremtid for dem selv, siger Charlotte Brunnström, Program Manager for Uddannelse i H&M Conscious Foundation.
Læs også: H&M vil løse sociale problemer i Etiopien
Kampagnen kører fra 11. juni til 9. juli på www.unicoins.org.
-SSM
Klima, miljø og energi

Gæster på Roskilde Festival tester ny pantstation
For at gøre det lettere for festivalgæsterne at komme af med deres tomme dåser og flasker har Dansk Retursystem opsat en pantstation på Roskilde Festival, hvor det tager under et minut at få pant for omtrent 90 dåser og flasker. Et lignende pilotprojekt testes lige nu i hele landet.
Samfund

Danske virksomheder sælger stort til FN-organisationer
Danske virksomheders salg til Unicef, FN's Flygtningehøjkommissariat og andre FN-organisationer, der arbejder med globale problemer som flygtninge, fattigdom og klima, steg med knap en milliard kroner sidste år.
Strategi & ledelse

Hummel: Vores karmaaktiviteter er god branding
Gennem blandt andet sportsaktiviteter på Roskilde Festival støtter Hummel udsatte i Libanon. De sociale initiativer styrker virksomhedens brand og er derfor en god forretning, lyder det fra sportsbrandet .
Klima, miljø og energi

Mursten af cigaretskod og bil-ædende busser
Busser, der kan køre hen over biler, næste generation af træ, glas og stål, mursten af cigaretskod samt dansende turbiner uden vinger. Fælles for de innovative projekter er, at de alle er kulstofs-fattige.
Klima, miljø og energi

3GF-erklæring skal fremme grøn omstilling
Ved sidste uges 3GF-topmøde blev der indgået en global erklæring om fremme den grønne omstilling. I erklæringen opfordrer 3GF blandt andet til et dybere samarbejde om bæredygtig anvendelse af vand i Afrika, Latinamerika og Asien.
Supply chain

Virksomheder deltager i projekt om kemiske fodspor
En lang række virksomheder har deltaget i en undersøgelse om kemiske fodspor i produkter og forsyningskæder. Projektet vil blandt andet hjælpe virksomheder med at mindske afhængigheden af farlige kemikalier.