11.06.2015  |  Kommunikation

H&M og Unicef hjælper børn til at hjælpe andre børn

H&M Conscious Foundation og Unicef er gået sammen om en kampagne, hvor børn i hele verden kan være med til at hjælpe udsatte børn ved hjælp af en tegning.

H&M Conscious Foundation lancerer sammen med Unicef en ny kampagne, der skal hjælpe nogle af verdens mest udsatte børn.

Læs også: H&M vil have 80 procent bæredygtig energi

Gennem den nye kampagne får børn verden over mulighed for at hjælpe andre børn ved at tegne en tegning af deres fremtidsdrømme og uploade den på www.unicoins.org. Hver uploadet tegning udløser en fiktiv mønt – en Unicoin, som H&M Conscious Foundation ombytter til et kladdehæfte og en blyant til et barn, der har brug for hjælp.

Med projektet støtter H&M Conscious Foundation Unicef’s arbejde med at skabe opmærksomhed omkring vigtigheden af børns udvikling og læring, samtidig med at de giver andre børn mulighed for at hjælpe de udsatte børn:

”Alle børn har en ting til fælles; evnen til at drømme. Ved at dele børnetegninger på unicoins.org kan vi hjælpe flere børn med at nå deres fulde læringspotentiale, så de kan skabe en bedre fremtid for dem selv”, siger Charlotte Brunnström, Program Manager for Uddannelse i H&M Conscious Foundation.

Læs også: H&M vil løse sociale problemer i Etiopien

Kampagnen kører fra 11. juni til 9. juli på www.unicoins.org.

-SSM

Mere fra Sarah

Sarah Stendorff Meier

Redaktionsassistent

Uddannelse: Bachelor i journalistik og kommunikation ved Roskilde Universitet 2012-2015. Kandidatstuderende i journalistik og kommunikation ved Roskilde Universitet. Fokusområder: socialstof, arbejdsmiljø, installationsbranchen og festivaler. 

Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere