Ny genbrugskampagne skal bekæmpe elektronikaffald
Med et nyt initiativ vil Elgiganten tage ansvar og belønne kunder, der vælger at reparere i stedet for at købe nyt.
Når der går knas i elektronikken, vælger rigtig mange at købe nyt. Elektronikaffald er en af de hurtigst voksende affaldsstrømme globalt og meget lidt af det bliver genanvendt på nuværende tidspunkt.
Elgigantens administrerende direktør, Peder Stedal, vil gøre op med det han kalder det for en ”brug-og-smid-væk-kultur” og skubbe branchen i retningen af en cirkulær økonomi, hvor hvert produkt udnyttes bedst muligt.
Konkret får deres kunder muligheden for at få et gavekort på 10 procent af reperationsbeløbet til deres næste køb i Elgiganten.
Ambitionen er at blive leder i reparation af elektronik, så kunderne kan få mest muligt ud af produkterne. Han fremhæver Elgigantens nuværende reperationsservice Elcare som et godt udgangspunkt for at forlænge levetiden for elektronik.
Og med det nye initiativ bliver udgangspunktet endnu stærkere.
- lhs