I fokus: Hvordan får vi kunderne med?
Kunder siger, at de er interesserede af bæredygtighed og villige til at betale mere for det. Men langt færre gør det. Hvorfor er det sådan? Hvad skal der til for at ændre det? Vi leder efter svarene og virksomheder, som har fundet dem.
10.03.2021CSR.dk
Ny tendens: Flere og flere brands tilføjer CO2-info på deres emballage
Det bliver mere og mere almindeligt at forbrugeren kan finde 'sustainability facts' på emballagen af de produkter, de køber. "Vi kommer hurtigt til det punkt, hvor forbrugerne forventer at se denne slags information", mener ekspert.
01.03.2021Textilia Group A/S
Sponseret
Sammen med kunderne indfrier vi potentialet i en cirkulær økonomi
Masser af vand, kemikalier og maskinkraft. Tøj- og tekstilindustrien koster dyrt i klimaregnskabet. Vejen frem hedder cirkulær økonomi, og hos DFD har vi allerede taget de første skridt. For hvorfor kassere tonsvis af kvalitetstekstiler, når de kan få et nyt og langt liv?
05.02.2021CSR.dk
Svært at score med bæredygtighed
De siger, det vigtigste er humor og gode værdier. Alligevel går de altid hjem med en med brede skuldre/stor barm. Sådan er det også, når man gerne vil differentiere sig på bæredygtighed. Man skal være helt klar på, hvem man er, og hvordan man forklarer det.
10.11.2020Textilia Group A/S
Sponseret
Fra hospitalsdyner til dynejakker
På Aalborg Universitetshospital er personalet, der tester borgerne for covid-19 klædt varmt på. DFD upcy har syet aflagte hospitalsdyner om til varme dynejakker. Det er med til at understøtte hospitalets tanker om at være mere bæredygtige.
Se flere temaer
Se alleHold dig opdateret med CSR.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.
Udgiver
Copyright 2023