Medlemsprofiler Se alle
I fokus: Hvordan får vi kunderne med?
Kunder siger, at de er interesserede af bæredygtighed og villige til at betale mere for det. Men langt færre gør det. Hvorfor er det sådan? Hvad skal der til for at ændre det? Vi leder efter svarene og virksomheder, som har fundet dem.
Kommunikation

Forbrugere 2021: Interesserede men ikke overbeviste
I den årlige undersøgelse af danske forbrugeres holdninger til og opfattelse af virksomeheders indsats for bæredygtighed er der lige dele voksende interesse og advarsler om ringe effekt af kommunikation.
Kommunikation

Mærker vaccinerer mod greenwashing
Forbrugerne bliver trætte af bæredygtighedsbudskaber, når de ikke er sikre på, at de kan tro på dem. Mærkningsordninger kan hjælpe på tilliden. Til gengæld bør de arbejde mere med at dokumentere, at de skaber forandring.
Kommunikation

Kliché-kommunikation om bæredygtighed florerer overalt
Ny rapport om bæredygtighedskommunikation udgivet af kommunikations-bureauet Radley Yeldar viser, at langt størstedelen af alle virksomheder benytter sig af standard-kommunikation.
Kommunikation

Forbrugerundersøgelse: Kommunikation omkring CO2-neutralitet skaber forvirring
Arlas brand 'Arla Øko' reklamerer med CO2-neutralitet på deres produkter. Det får forbrugeren til fejlagtigt at tro, at det gælder flere af koncernens produkter, viser undersøgelse.
Kommunikation

Hjælper du dine kunder med at blive en del af løsningen?
Er der tips og tricks til at få forbrugere til at gøre mere af det, de tænker? Forskning i bæredygtighedspsykologi har nogle bud på, hvad der driver kunder, når det handler om bæredygtighed.
Kommunikation

Ny tendens: Flere og flere brands tilføjer CO2-info på deres emballage
Det bliver mere og mere almindeligt at forbrugeren kan finde 'sustainability facts' på emballagen af de produkter, de køber. "Vi kommer hurtigt til det punkt, hvor forbrugerne forventer at se denne slags information", mener ekspert.
Klima, miljø og energi

Case: Sammen med kunderne indfrier vi potentialet i en cirkulær økonomi
Masser af vand, kemikalier og maskinkraft. Tøj- og tekstilindustrien koster dyrt i klimaregnskabet. Vejen frem hedder cirkulær økonomi, og hos DFD har vi allerede taget de første skridt. For hvorfor kassere tonsvis af kvalitetstekstiler, når de kan få et nyt og langt liv?
Indhold fra partner
Kommunikation

Svært at score med bæredygtighed
De siger, det vigtigste er humor og gode værdier. Alligevel går de altid hjem med en med brede skuldre/stor barm. Sådan er det også, når man gerne vil differentiere sig på bæredygtighed. Man skal være helt klar på, hvem man er, og hvordan man forklarer det.
Samfund

Fra hospitalsdyner til dynejakker
På Aalborg Universitetshospital er personalet, der tester borgerne for covid-19 klædt varmt på. DFD upcy har syet aflagte hospitalsdyner om til varme dynejakker. Det er med til at understøtte hospitalets tanker om at være mere bæredygtige.
Indhold fra partner