Medlemsprofiler Se alle
Målsætninger
Strategi & ledelse

Er science-based targets virkelig kun for de store?
Det er primært Danmarks største virksomheder, der sætter sig for at mindske CO2-udledningen og højne bæredygtigheden gennem det internationale klimainitiativ, Science Based Targets (SBT). Om de små virksomheder overhovedet skal være med, hersker der uenighed om.
Strategi & ledelse

Danmark har fået nye nationale målepunkter
Som de fleste nok ved, har Danmark fået nye nationale målepunkter i tilknytning til FNs verdensmål. DEM har været en stor del af projektet Vores mål, der blev iværksat af folketingets 2030 netværk.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Grossistvirksomhed afskaffer plastikposer
Det vil ikke længere være muligt at få en plastikindkøbspose med hjem, når der handles i en af Brødrene Dahls butikker. I stedet stiller VVS-grossisten nu gratis genbrugskasser til rådighed.
Klima, miljø og energi

Regeringen vil ikke følge Klimarådets energianbefaling
Klimarådet anbefaler i en ny analyse at Danmark øger sit mål for andelen af vedvarende energi i 2030, men energiminister Lars Chr. Lilleholt afviser at hæve ambitionerne. Det Økologiske Råd efterlyser sammenhæng med øget energieffektivitet og vil have endnu højere mål.
Strategi & ledelse

Verdens førende belysningsvirksomhed sætter nye bæredygtighedsmål
Virksomheden Signify har siden deres første CSR-strategi udkom i 2016 klaret sig bedre end forventet. Nu sætter de barren endnu højere.
Klima, miljø og energi

Udkast til ny EU-klimalov får kritik
EU-Kommissionen præsenterede i sidste uge en ny klimalov, der skal sikre et CO2-neutalt EU i 2050. Manglede klimamålsætninger for 2030 udløser imidlertid kritik.
Kommunikation

PwC: Flere virksomheder rapporterer på SDG’erne, men der mangler målsætninger
Ifølge en ny rapport fra PwC er antallet af virksomheder, der inddrager Verdensmålene i sin rapportering stigende, men konkrete målsætninger og egentlig integration af målene er fortsat en mangelvare.
Klima, miljø og energi

Toyota vil hive CO2 (næsten) helt ud af sin eksistens
Den japanske bilgigant Toyota sigter efter nul CO2 i Europa i 2050, mens målet på verdensplan er en reduktion på mindst 90 procent. Det involverer hele værdikæden fra materialer, produktion og salg til brug og bortskaffelse. Senest er de danske forhandlere blevet miljøcertificerede.