17.02.2020 | Kommunikation
Case: (Næste)kærlighedens dag
Indhold fra partner Hvad er dette?
Valentineskampagne til fordel for Røde Kors hos Espresso House. I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på Valentines Dag.
Du behøver ikke være i et forhold, gift eller smaskforelsket for at fejre Valentinsdag.
I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på fredag. Det sker, når kaffebarkæden donerer 1 krone per solgte varme drik den 14. februar til Røde Kors’ hjælpearbejde.
Kædens Baristaer opfordrer dermed sine gæster til at sprede lidt ekstra varme og gøre noget godt for dem, de holder af. Hvad enten det er en udkåren, kollega, Tinder-flirt eller lillesøster krydrer de kaffen med næstekærlighed på denne særlige dag – til fordel for Røde Kors.
Kampagneaktiviteten er et led i et større strategisk CSR-samarbejde mellem Espresso House og Røde Kors, der i 2020 arbejder målrettet på at rejse penge til at bekæmpe ensomhed.
”Espresso House er et sted, hvor man kan være alene uden at føle sig ensom. Og kaffen er mange gange den korteste vej til dialog og fællesskab mennesker imellem. Vi er meget optaget af at dele ud af den oplevelse, vi giver vores gæster, så den også rækker ud over vores kaffebarer”, siger marketingchef for Espresso House Danmark, Sinne Fiil Fredslund.
”I centrum for Røde Kors’ indsatsområder står ønsket om at hjælpe udsatte, så de bliver inkluderet i fællesskabet. Vi er derfor glade for, at en kæde som Espresso House støtter op om at sætte fokus på ensomhed”, uddyber Morten Jørgensen, som er fundraising- og marketingchef hos Røde Kors.”
Samfund

Røde Kors oplever større opbakning og kreativitet fra virksomheder under corona
Selvom corona har sat sine begrænsninger, så oplever Røde Kors større engagement og kreativitet fra virksomhederne under krisen, og i 2020 har 20% flere virksomheder doneret end i året før.
Indhold fra partner
Samfund

Case: Røde Kors’ katastrofelager er flyttet med DSV til Hedehusene
DSV har slået dørene op til deres nye lager i Hedehusene, og her er Røde Kors’ katastrofelager flyttet med ind. Et samarbejde, der er med til at sikre en hurtig udrykning til katastrofer rundt omkring i verden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Røde Kors Julestafet: Virksomheder udfordrer hinanden til at gøre verden bedre
Op mod jul går Røde Kors Julestafet rundt blandt danske erhvervsledere. Blandt deltagerne ser man det som en god mulighed for at gøre en forskel op til jul og gøre sine kollegaer og kunder stolte.
Indhold fra partner
Samfund

Case: Røde Kors i effektivt samarbejde med Boblberg, TDC Net og Nordea-fonden
Corona kickstarter online-samtaler med isolerede og udsatte
Indhold fra partner
Samfund

Case: LB Forsikring og Røde Kors går sammen om at støtte unge varetægtsfængslede
LB Forsikring og Røde Kors er gået sammen i et nyt projekt, ”Kickstart”, hvor unge varetægtsfængslede i Aarhus Arrest får tilknyttet en fast frivillig støtteperson. Formålet er at hjælpe de unge til en bedre fremtid uden kriminalitet.
Indhold fra partner
Samfund

Case: Røde Kors og Coop: Sammen har vi en stor styrke
Samarbejdet mellem Røde Kors og Coop udvikler sig hele tiden, hvor værdierne fællesskab, forening og frivillighed binder dem sammen. Listen med samarbejdsprojekter er allerede lang, og nu kan endnu et projekt føjes til listen.
Indhold fra partner