17.02.2020 | Kommunikation
Case: (Næste)kærlighedens dag
Indhold fra partner Hvad er dette?
Valentineskampagne til fordel for Røde Kors hos Espresso House. I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på Valentines Dag.
Du behøver ikke være i et forhold, gift eller smaskforelsket for at fejre Valentinsdag.
I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på fredag. Det sker, når kaffebarkæden donerer 1 krone per solgte varme drik den 14. februar til Røde Kors’ hjælpearbejde.
Kædens Baristaer opfordrer dermed sine gæster til at sprede lidt ekstra varme og gøre noget godt for dem, de holder af. Hvad enten det er en udkåren, kollega, Tinder-flirt eller lillesøster krydrer de kaffen med næstekærlighed på denne særlige dag – til fordel for Røde Kors.
Kampagneaktiviteten er et led i et større strategisk CSR-samarbejde mellem Espresso House og Røde Kors, der i 2020 arbejder målrettet på at rejse penge til at bekæmpe ensomhed.
”Espresso House er et sted, hvor man kan være alene uden at føle sig ensom. Og kaffen er mange gange den korteste vej til dialog og fællesskab mennesker imellem. Vi er meget optaget af at dele ud af den oplevelse, vi giver vores gæster, så den også rækker ud over vores kaffebarer”, siger marketingchef for Espresso House Danmark, Sinne Fiil Fredslund.
”I centrum for Røde Kors’ indsatsområder står ønsket om at hjælpe udsatte, så de bliver inkluderet i fællesskabet. Vi er derfor glade for, at en kæde som Espresso House støtter op om at sætte fokus på ensomhed”, uddyber Morten Jørgensen, som er fundraising- og marketingchef hos Røde Kors.”
Samfund

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser
Skolernes ferie er skudt igang, men ikke alle har gode oplevelser at se frem til. Derfor vil DSB og Røde Kors hjælpe sårbare børnefamilier på ferielejre og hjælpe dem ind i fællesskabet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen
Over julen skal filterkaffen i Espresso House bryde ensomheden. For hver kop filterkaffe der bliver solgt i Danmark, Tyskland og Finland, donerer Espresso House til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed under titlen CupTogether.
Indhold fra partner
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Kommunikation

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum
I år er det 30 år siden, at Røde Kors’ erhvervsklub blev oprettet for at give virksomheder en mulighed for at tage et socialt ansvar og hjælpe sårbare mennesker verden over.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind
I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coop engagerer kunderne i CSR-indsats gennem mikrodonationer: 30 millioner samlet ind i flaskepant
Siden 2014 har Coops kunder doneret 30 millioner i flaskepant til Røde Kors. Mikrodonationer engagerer kunderne i CSR-indsatsen og gør indsatsen nærværende.
Indhold fra partner