(Næste)kærlighedens dag
Valentineskampagne til fordel for Røde Kors hos Espresso House. I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på Valentines Dag.
Du behøver ikke være i et forhold, gift eller smaskforelsket for at fejre Valentinsdag.
I stedet for den klassiske romance, fejrer Espresso House nemlig næstekærligheden på fredag. Det sker, når kaffebarkæden donerer 1 krone per solgte varme drik den 14. februar til Røde Kors’ hjælpearbejde.
Kædens Baristaer opfordrer dermed sine gæster til at sprede lidt ekstra varme og gøre noget godt for dem, de holder af. Hvad enten det er en udkåren, kollega, Tinder-flirt eller lillesøster krydrer de kaffen med næstekærlighed på denne særlige dag – til fordel for Røde Kors.
Kampagneaktiviteten er et led i et større strategisk CSR-samarbejde mellem Espresso House og Røde Kors, der i 2020 arbejder målrettet på at rejse penge til at bekæmpe ensomhed.
”Espresso House er et sted, hvor man kan være alene uden at føle sig ensom. Og kaffen er mange gange den korteste vej til dialog og fællesskab mennesker imellem. Vi er meget optaget af at dele ud af den oplevelse, vi giver vores gæster, så den også rækker ud over vores kaffebarer”, siger marketingchef for Espresso House Danmark, Sinne Fiil Fredslund.
”I centrum for Røde Kors’ indsatsområder står ønsket om at hjælpe udsatte, så de bliver inkluderet i fællesskabet. Vi er derfor glade for, at en kæde som Espresso House støtter op om at sætte fokus på ensomhed”, uddyber Morten Jørgensen, som er fundraising- og marketingchef hos Røde Kors.”