Medlemsprofiler Se alle
CSR kommunikation
Kommunikation

Bæredygtighedskommunikation: Derfor skal du beherske denne nye kommunikationsdisciplin
Det er vigtigt at kommunikere dine bæredygtige budskaber. Men har du ikke styr på de grundlæggende principper omkring bæredygtig og ansvarlig forretning, er der risiko for, at budskaberne bliver fluffy og i værste tilfælde kan ende i greenwashing.
Indhold fra partner
Kommunikation

Podcast: CSR-kommunikation med Line Schmeltz Dam
Strategisk kommunikation med fokus på CSR og samfundsansvar har ændret sig markant i løbet af de sidste 10 år. Før troede virksomhederne ikke, at forbrugerne var interesserede i emnet. Nu ved de fleste, at CSR-kommunikation er et must!
Indhold fra partner
Samfund

Modebrandet Monki vil være med til at skabe forandring i verden
Monki betegner sig selv som et formålsdrevet brand. Seneste tiltag er en underskriftsindsamling, der skal opfordre til lovgivning omkring redigering af billeder på de sociale medier.
Klima, miljø og energi

Tendens: Fuld sporbarhed spreder sig til forbrugsvarer
At kende til oprindelsen af en vare har længe været en del af fødevareindustrien. Nu spreder det sig med hastige skridt til forbrugsvarer.
Klima, miljø og energi

Ansell har fået en EcoVadis- sølvmedalje, et kvalitetsstempel inden for bæredygtighed
Det glæder os at kunne meddele, at vi har fået en sølvmedalje fra EcoVadis, den globalt anerkendte og pålidelige udbyder af bæredygtighedsvurderinger af virksomheder.
Indhold fra partner
Kommunikation

Danske forbrugere finder ikke langsigtede klimamål overbevisende
En ny undersøgelse viser, at det er virksomhedernes grønne handlinger nu og her, der tæller i forbrugerens billede af virksomheden
Kommunikation

Greenwashing: Det er virksomhedernes eget ansvar at sætte sig grundigt ind i reglerne, påpeger ekspert
Sagerne om greenwashing er mangedoblet de seneste år. Reglerne er utydelige, mener flere eksperter, men det er alligevel virksomhedernes eget ansvar at kommunikere korrekt om deres bæredygtighedsarbejde.
Kommunikation

Ny undersøgelse tager pulsen på danskernes holdning til virksomheders kommunikation om bæredygtighed
Det årlige Bæredygtighedsbarometer fra Advice er netop udgivet. Forbrugerne vil gerne handle mere bæredygtig, men virksomhederne skal stadig kommunikere deres budskaber langt tydeligere, mener ekspert.