Medlemsprofiler Se alle
Samfund
Samfund

Fra værested til håbested
Kan man med nye fysiske rammer skabe en varmestue, som øger trivslen og aktivt hjælper brugerne videre i livet? Det spørgsmål forsøger projektet ”Fremtidens væresteder” at svare på.
Indhold fra partner
Samfund

Grønt økonomisk skub er ikke så ligetil
Selvom Klimarådets formand, Peter Møllgaard, ikke ser grønne investeringer som den enestående løsning til genstart af den danske økonomi, er flere topchefer i erhvervslivet optimistiske over for den grønne omstilling.
Strategi & ledelse

Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?
Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?
Indhold fra partner
Samfund

Virksomhedsledere vil gerne med helt ind i maskinrummet
Tættere kontakt med Jobcentrets sagsbehandlere skal få flere i job.
Indhold fra partner
Samfund

Bæredygtighedsrapport 2019: Sociale og miljømæssige aftryk på vores samfund og medarbejdere
Vi er glade og stolte over at kunne præsentere Diakonissestiftelsens første bæredygtighedsrapport og ser frem til at kunne udvikle både rapporteringen og arbejdet med bæredygtighed over de kommende år.
Indhold fra partner
Samfund

En varmestue på hjul
Også i Herning har Kirkens Korshærs varmestue været lukket for besøg. Men når brugerne ikke kan komme til varmestuen, så må varmestuen komme til dem.
Indhold fra partner
Samfund

Sverige går foran Danmark og laver klimaneutrale brancheplaner for 2045
Tretten store svenske brancher har leveret klimakøreplaner for at blive fri for drivhusgasser i 2045 under initiativet Fossilfritt Sverige. Det er dog stadig ikke problemfrit, da for eksempel efterspørgslen på biobrændsel vil stige, men det er stadig et mål, der ligger fem år før Danmarks. Derfor efterlyser ledende erhvervsrepræsentanter fra Danmark lignende initiativer i Danmark.
Kommunikation

DFD scorer højt på socialt ansvar
Hos DFD har vi som en naturlig ting altid taget stort socialt ansvar. Men hvor meget betyder det ansvar egentlig for vores forretning og for det omgivende samfund? Det har vi nu for første gang fået sat tal på.
Indhold fra partner