Forbrugere

Kommunikation

Forbrugere forlanger bæredygtighed, men bliver nemt snydt af greenwashing

Klimabevidstheden vokser hos os alle og mere end halvdelen af forbrugere er villige til at ændre sine forbrugsvaner, hvis det hjælper klimaet og miljøet, viser undersøgelser. Men samtidig er vi lette ofre for greenwashing, når vi ikke tjekker virksomhedernes grønne påstande.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Bekymring for havene får forbrugerne til at ’stemme med gaflen’

Stigende bekymring for havens tilstand globalt fører til øget forbrugeraktivisme. Det viser ny international undersøgelse lavet for Marine Stewardship Council (MSC).

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket

Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Arla: Forbrugerne belønner os for vores bæredygtige ambitioner

Bæredygtighed bør være en del af alle virksomheders strategi, mener Natalie Knight, CFO i Arla. For forbrugerne belønner de virksomheder, der tager ansvar – og kan vise resultater. Og på den måde kan et bæredygtigt fokus skabe resultater på bundlinjen.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere