Medlemsprofiler Se alle
Forbrugere
Kommunikation

Forbrugere forlanger bæredygtighed, men bliver nemt snydt af greenwashing
Klimabevidstheden vokser hos os alle og mere end halvdelen af forbrugere er villige til at ændre sine forbrugsvaner, hvis det hjælper klimaet og miljøet, viser undersøgelser. Men samtidig er vi lette ofre for greenwashing, når vi ikke tjekker virksomhedernes grønne påstande.
Klima, miljø og energi

Bekymring for havene får forbrugerne til at ’stemme med gaflen’
Stigende bekymring for havens tilstand globalt fører til øget forbrugeraktivisme. Det viser ny international undersøgelse lavet for Marine Stewardship Council (MSC).
Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket
Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Arla: Forbrugerne belønner os for vores bæredygtige ambitioner
Bæredygtighed bør være en del af alle virksomheders strategi, mener Natalie Knight, CFO i Arla. For forbrugerne belønner de virksomheder, der tager ansvar – og kan vise resultater. Og på den måde kan et bæredygtigt fokus skabe resultater på bundlinjen.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

48 % flere svanemærkede produkter på tre år
De danske forbrugere har i dag et stort udvalg af svanemærkede produkter at vælge imellem. På bare tre år er antallet gået fra 12.500 til nu 18.500 produkter og ydelser med Svanemærket.
Indhold fra partner
Kommunikation

Forbrugere er trætte af bæredygtighedsbudskaber
Den årlige konkurrence om titlen som Danmarks mest bæredygtige brand er netop overstået. Resultatet tyder på træthed og skepsis hos forbrugerne.
Kommunikation

Hvorfor kan vi ikke få kunderne med?
Hvorfor er det så svært at få forbrugere til at prioritere bæredygtighed, når de spiser, drikker, rejser, køber tøj, mad, møbler osv.? Tyve CSR-folk var til et seminar, der ledte efter svar, og fandt – måske – et par stykker.
Klima, miljø og energi

Størstedelen af danskerne siger god for klimaafgifter på dagligvarer
Sæt afgifter på de varer, der er særligt belastende for klimaet. Sådan lyder dommen fra flertallet af danskerne, viser en undersøgelse fra Kantar Gallup.