Medlemsprofiler Se alle
Modebranchen
Klima, miljø og energi

Patagonia presser deres grossister til at rykke på den grønne agenda
Når modebranchens bæredygtigheds-pioner planlægger at påvirke forhandler-ledet i en grønnere retning, så er det ikke kun for selv at opnå en CO2-neutral værdikæde. De håber også på at inspirere andre.
Samfund

De unge dømmer fast-fashion ude, viser undersøgelse
En ny stor undersøgelse på tværs af grænser konkluderer, at de unge blandt andet dømmer fast-fashion ude, og at de vil bo i bæredygtige huse.
Klima, miljø og energi

En politisk udpeget taskforce kommer med tre anbefalinger til en grønnere modebranche
Otte måneders arbejde har båret frugt: Den taskforce, der sidste år blev udpeget til at fremme grøn omstilling af modebranchen, har netop sendt tre anbefalinger til fire ministre.
Klima, miljø og energi

Levi’s har gjort den ikoniske 501-jeans fuldt ud cirkulær
Der er tænkt på alle detaljerne i Levi's nyeste lancering af 501-modellen, der nu er 100 procent cirkulær. Den danske forsker Else Skjold forholder sig dog skeptisk til konceptet.
Klima, miljø og energi

Modebranchen øger fokus på bæredygtighed, men det går stadig for langsomt, viser undersøgelse.
En ny undersøgelse fortaget af DM&T afslører, at modebranchen som helhed prioriterer bæredygtighed i højere og højere grad, men hovedfokus ligger stadig på produktet, mens de cirkulære forretningsmodeller halter gevaldigt bagefter.
Klima, miljø og energi

Secondhandmode rammer børsen i Sverige
I fredags havde seconhand-platformen Rebelle første handelsdag på vækstbørsen First North i Stockholm. ”Der vil ske en konsolidering i markedet for køb og salg af secondhand på nettet, og her vil tid, historik, størrelse og adgang til kapital være væsentligt for dem, som skal være en del af det,” siger investor.
Klima, miljø og energi

Når 'offsetting' bliver til 'insetting'
Modevirksomheden Ganni har tidligere benyttes sig af 'offsetting' (kompensation) for at reducere deres CO2-udledning. Virksomheden skifter nu kurs: Fremover hedder det 'insetting', hvor pengene i stedet bruges til at hjælpe produktionsstederne til at omlægge til grøn energi.
Kommunikation

Tøjmærke dropper begrebet 'bæredygtighed'
'Bæredygtighed' er sløjfet i markedsføringen af tøjmærket LYNÆS. Årsagen ligger i udvandingen af begrebet. Og så er det et stilfærdigt forsøg på at gentænke klimabevidstheden hos forbrugerne.