Modebranchen

Klima, miljø og energi

Modebranchen øger fokus på bæredygtighed, men det går stadig for langsomt, viser undersøgelse.

En ny undersøgelse fortaget af DM&T afslører, at modebranchen som helhed prioriterer bæredygtighed i højere og højere grad, men hovedfokus ligger stadig på produktet, mens de cirkulære forretningsmodeller halter gevaldigt bagefter.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Secondhandmode rammer børsen i Sverige

I fredags havde seconhand-platformen Rebelle første handelsdag på vækstbørsen First North i Stockholm. ”Der vil ske en konsolidering i markedet for køb og salg af secondhand på nettet, og her vil tid, historik, størrelse og adgang til kapital være væsentligt for dem, som skal være en del af det,” siger investor.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Når 'offsetting' bliver til 'insetting'

Modevirksomheden Ganni har tidligere benyttes sig af 'offsetting' (kompensation) for at reducere deres CO2-udledning. Virksomheden skifter nu kurs: Fremover hedder det 'insetting', hvor pengene i stedet bruges til at hjælpe produktionsstederne til at omlægge til grøn energi.

0 kommentarer

Kommunikation

Tøjmærke dropper begrebet 'bæredygtighed'

'Bæredygtighed' er sløjfet i markedsføringen af tøjmærket LYNÆS. Årsagen ligger i udvandingen af begrebet. Og så er det et stilfærdigt forsøg på at gentænke klimabevidstheden hos forbrugerne.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere