Medlemsprofiler Se alle
SDGer
Kommunikation

Rema 1000 overtager den bæredygtige trone i Danmark
Det er resultatet af Europas største undersøgelse af bæredygtige brands, Sustainable Brand Index. Undersøgelsen, der er lavet af svensk-baserede SB Insight, udkommer nu i Danmark for niende år i træk.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse
Indspark: Lead the Beat: Solving tomorrow's problems. Today
Strategi & ledelse

Global Compact Network Denmark vil hylde erhvervslivets unge verdensmålspionerer
Global Compact Network Denmark indleder jagten på årets unge ”SDG Pioneer” i Danmark. Titlen tilfalder en ung medarbejder fra en dansk virksomhed tilsluttet Global Compact, som har gjort en særlig indsats for at opnå FN’s verdensmål.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Indspark: Bæredygtig Udvikling & Strategisk Måling
Klima, miljø og energi

Berendsen genanvender plastikposer fra fødevareproducenters arbejdstøj
4.253. Så mange brugte plastikposer har Berendsens vaskeri i Aarhus taget retur fra Danish Crown Toppings på årets første 5 måneder – og poserne genanvendes i nye poser, som vaskeriet bruger til at pakke fødevareproducenters tøj.
Indhold fra partner
Medarbejder

Nyt udviklingsforløb skal ruste unge medarbejdere til nutidens udfordringer
Young SDG Innovators Programme (YSIP) klæder unge medarbejdere på med værktøjer til at forretningsudvikle og innovere med afsæt i verdensmålene. Programmet er gratis at deltage for Global Compact medlemsvirksomheder. Ansøgningsfrist d. 31. august 2019.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Case: Lettere adgang til de afrikanske markeder
Gennem den tyske virksomhed SolarKiosk får Access2innovations medlemmer eksklusiv adgang til en etableret infrastruktur og flere end 200 kiosker med solenergi over hele Østafrika. Adgangen til BoP-markedet har aldrig været lettere.
Indhold fra partner
Menneskerettigheder
A før B
I september 2015 vedtog 193 medlemsstater FN’s Verdensmål og siden har et stigende antal virksomheder sat fokus på at bidrage til at opfylde målene. Men er det strategiske arbejde med verdensmålene tilstrækkeligt til at udvise ansvarlig virksomhedsadfærd?
Indhold fra partner