Medlemsprofiler Se alle
Virksomheder
Strategi & ledelse

Manglende verdensmål kan koste dyrt
Der skal være styr på implementeringen af FN’s verdensmål i virksomhederne. Hvis ikke kan det potentielt mærkes på pengepungen. Det lærte en nordjysk IT-virksomhed, da de mistede en større ordre.
Strategi & ledelse

75 globale brands bakker op Parisaftalen
Samtidig med at USA er ved at trække sig ud af Parisaftalen, annoncerer 75 globale brands, heraf adskillige amerikanske, deres støtte til den store klimaplan. Virksomhederne peger på stribevis af fordele ved at blive i aftalen og understreger, at de selv vil holde fast.
Kommunikation

Stort kendskab til Verdensmålene blandt danskerne
Næsten to ud af tre danskere kender til SDG’erne, hvilket er tæt på dobbelt så mange som for to år siden. Tidligere udenrigsminister Kristian Jensen kalder det ”en fantastisk fælles indsats” og fremhæver bl.a. de virksomheder, der har arbejdet målene ind i deres strategier.
Strategi & ledelse

UNGC-virksomheder har fået større indflydelse
Virksomheder, der har underskrevet UNGC’s 10 principper, klarer sig markant bedre med at implementere CSR i deres forsyningskæder.
Klima, miljø og energi

Fire danske virksomheder ligger i top på klimaindsats
Danmark klarer sig godt, når det kommer til at gøre en indsats for klimaet. I hvert fald topper fire danske selskaber CDP’s liste med virksomheder, der ligger i den absolutte klimatop.
Strategi & ledelse

”Vi skal vise virksomhederne, hvad det er for nogle steder, vi gerne vil arbejde”
En masse unge studerende brugte SDG-festivalen på Frederiksberg til at fortælle de danske virksomheder, at de skal tage deres ansvar alvorligt, hvis de vil tiltrække fremtidens arbejdskraft. Rambøll er helt med på den dagsorden, lød det.
Samfund

Fem råd til hvordan man bedst investerer i udviklingslande
Myriam Sainz fra NGO’en TechnoServe trækker på sin erfaring med at genopbygge kaffesamfund med Nespresso for at identificere, hvordan man bedst kan investere i lande ramt af konflikt eller krise.
Klima, miljø og energi

Verdensmålene åbner for forretningsmuligheder på op mod 400 milliarder kroner
Ny rapport stiller skarpt på, hvordan Verdensmålene åbner for forretningsmuligheder for danske virksomheder frem mod 2030. Danske virksomheder opfordres til at orientere sig mere mod vækst- og udviklingslande, hvor det økonomiske potentiale er enormt.